Sunday, March 27, 2011

SEMANGAT KU .. :)

Assalammualaikum .. :)

lama sungguh saya tidak mengupdate bukan ?agak ke'buzy'an lately ni .. disini saya dengan  sukarelanye , 

bangganya , ke'bajet'annye mengumumkan bahawa ujian penilaian pertama telah pun berakhir ! yeahh !

*sambil lompat bintang dgn ekspresi muka kegirangan yee ! .tapi ujian kedua coming soon  .. so, jangan nak

 sukaa sangat la daxkecik !  banyak lagi kerja-kerja yang perlu saya buat . hanyaa study . study . study dan terus

 study !! smpai dapat PHD . whoaa . tak bole blahh ayat saye . :p ouh lupaa , nak bagitahu ni .. background 

dengan laguu da tukaa la ! haha . tuu jee ..sebenarnya nak cantik kan macam-macam lagi harta benda saya 

dalam blog ni . tapi kene amek mase lame k0dd .. hee...saya ??? errr ..lebih sesuai k0dd guna bahasa tuu kan ? 

tetiba jadi budak skema  . :D saya mahu membuat  perubahan dalam menulis entry akan datang  lepas ni yea 

.tapi bukan tulis secara 

formal 100% .. ta bape sukaa sangat ahh . so ade ahh sikit-sikit bahasa sendiri keluar la kan . 'kauaku' mungkin 

dalam entry yang agak emo or ketidakkpuashatian ye  . ;)  okayy stop ceritaa bukan-bukan ! hehek . tak kena 

langsung dengan tajuk entry kan . . hee ..saya nak start serita laa ni .. 



                                                                                                                                                                                                 nak share pendapat sikit ahh kan ,,korang(*dahh mula bhse sukahaty :p ) kalau nak naik kan semangat 

dengan cara ape ye  ? sememangnye macam2 bentuk cara yang kita bolehh pulihkan semangat kita balik kan ..

 contoh nye , semangat dari orang tersayang . sangat membantu juga la kan . orang yang kite sayang tu 

sentiasa ada disisi kite bagi ceramah panjang-panjang dengan free of charge je  ,, hehe . then , dengan cara 

lihat orang-orang sekeliling yang lebih berjaya or lebih laa daripada kita kan . kite mesti nak jadi macam 

mereke juge . lebih kurang sumber inspirasi lahh .  tapi kalau saya ? saya akan cerita masalahsaya dekat  bff 

saya,, n dia akan  bagi kate2 semngat supaya jangan putus asa ! *ilylahh a0k . :) die sentiase ade untuk saye 

bagi semangat kat saya .  dia bukan bf saya ,tapi die bff saya okayy  .. kalau die tade ke , buzy ke . saya akan 

carik kata-kata semangat or sewaktu dengan nye sumber daripada pakcik google  . ;) ataupun baca balik 

mesej-mesej semangat yang bff saya bagi tuu  . ngee .

''saya tidak kalah apabila saya berada di bawah . saya hanya kalah sekiranya saya tidak bangun dari bawah "

tuu salah satunye lah kan . semua orang nak berjaya kan . begitu juga saya . saya kena bangun dan 

meneruskan kehidupan di alam nyata ini yang penuh dengan cabaran dan dugaan kan . ketika semangat hilang

 , sebenarnya banyak memberi pengajaran kepada kita untuk sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik !

 dan suka saya mengingatkan diri saya sendiri untuk sentiasa  mendekatkan diri dengan tuhan supaya 

hati saya lebih  tenang .. sebenarnya kegagalan adalah guru terbaik . bace mase cari pasal kata-kata semangat

 tuu.. hee .. memang betul lah kan . kalau takde kegagalan macam mana kite nak maju kehadapan kan . n 

muhasabah diri kite untuk menjadi yang lebih baik kan .*okay ayat skema keluar dah .. hehe.. sayaa sukaa

 sangat bace kata2 motivasi tuu semua . okayy ta nak cakap lagi pasal ni sebab saya bukan pr0 dalam hal2 ni

 yee . sekadar share pendapat dekat orang2 yang sukaa baca blog saya jee .. :) saya tidak sabar sebenarnye 

 untuk pergi ke sungai congkak pada 9hb 4 nanti . saya tau ahh lama lagi k0dd . alah 2 minggu je lagi ..

nak buat apa kat sana ?? saya akan jumpaa sumuaa big family saya ! family dayy disana . ouhh rinduunyaa

 time family dayy tahun2 sebelum ni ... kat sana nanti , saya nak tenangkan fikiran , nak menggila dengan 

kezen2 saya ! ta nak fikir masalah2 ,, time tuu hanya untukk mereleasekan tension okayy .*itu nak bagitau . 

eh , suka aty ahh . :p okay lahh , nak wat kerjaa yg sepatutnye ni .. entry pasal family dayy tuhh pasti saya akn 

update yee . tungguuu ! hee ..*bajet macam ade org nak bace jee . sukaa ati aku ahh .. :p dah2 . mau chow ..tata ! dibebel oleh


No comments:

Post a Comment